Orkestras – kaip „Skambantis miškas“: „Palangos orkestras“ kviečia mažuosius į edukacinius užsiėmimus
Koks instrumentas vadinamas sielos veidrodžiu, kam orkestrui reikalingas dirigentas, kodėl muzikuojant būtina klausytis vienas kito – atsakymus į šiuos ir daugybę kitų klausimų naujojoje edukacinėje programoje vaikams „Skambantis miškas“ kviečia atrasti „Palangos orkestras“. Pirmosios muzikinės kelionės mažųjų klausytojų laukia jau gruodžio 17 d. Palangos kurhauzo teatro salėje.
Kurti edukacinę programą vaikams „Palangos orkestras“ ėmėsi siekdamas dar labiau sustiprinti ryšius su bendruomene, kurioje jau daugybę metų muzikuoja, bei suvokdamas, jog alkis kultūrai bei atvirumas įvairioms jos formoms turi būti skatinamas nuo mažens.
Taip gimė edukacinis užsiėmimas-koncertas su teatriniais elementais, padėsiantis jauniausiems klausytojams geriau suprasti kas yra orkestras, pažinti kiekvieną jo instrumentą bei atliekamą muziką.
Idėjos įgyvendinimui suburta talentingų jaunų žmonių komanda: aktorė, edukacijos scenarijaus autorė ir režisierė Aistė Šeštokaitė, kompozitorius Tadas Šileika, scenografė ir kostiumų dailininkė Guoda Korsakaitė, grafikos dizainerė Martyna Jucevičiūtė, prie dirigento pulto stojo „Palangos orkestro“ atlikėjas Gytis Girdauskas.
Šileikos muzika praturtintas pasakojimas užsiėmimo dalyvius ves į „Skambančio miško“ gilumą, kur mažieji susipažins su įvairiausiais stebuklingais padarais, turinčiais supergalių – gebančiais įvaldyti ir prakalbinti pučiamuosius bei mušamuosius instrumentus.
Mažuosius klausytojus kelionėje lydės aktorė A. Šeštokaitė. Ji rūpinsis užsiėmimo dramaturgija bei tarpininkaus tarp dalyvių ir orkestro, padėdama bendrauti su miško gyventojais, įsiklausyti į jų balsus.
Į bendravimą su vaikais įsitrauks ir orkestro atlikėjai bei jaunasis dirigentas G. Girdauskas. Tam, kad kelionė tęstųsi, vaikai bus kviečiami įvykdyti įvairias užduotis, susijusias su konkretaus instrumento pažinimu.
Užsiėmimo metu dalyviai susipažins su orkestro struktūra, išgirs, kaip skamba kiekvienas instrumentas, prisilies prie jų istorijos, suvoks, ką orkestro gyvenime reiškia harmonija. O taip pat prisimins svarbias bendražmogiškas vertybes bei tvaraus bendradarbiavimo principus.
Pasak edukacinio užsiėmimo režisierės, gavus kvietimą prisidėti prie šio projekto, pirmiausia pačiai teko iš pagrindų susipažinti su orkestru.
„Dabar suprantu, kad pučiamųjų orkestras labai įvairus, didelio profesionalumo reikalaujantis ir labai paveikus darinys. Po šio darbo net kitaip pradėjau girdėti klasikinius kūrinius. Tikiuosi, jog pavyks ir vaikams perteikti orkestro esmę, atskleisti kiekvieno instrumento unikalumą, jo charakterį, – kalbėjo režisierė. – Stengsimės, kad vaikai iš kuo įvairesnių pusių pažintų instrumentus – kviesime suskaičiuoti ant jų esančius mygtukus, perprasti kaip keičiamas garsas ar kokio gyvio charakterį jis geriausiai iliustruoja. Tai bus tarsi alternatyvios formos pamoka, kurios tikslas kuo labiau priartinti vaikus prie muzikos grožio”.
Nieko nuostabaus, jog būtent muzika čia tapo esminiu poveikio elementu, o klausymasis – svarbiausiu vaizduotės gamybos varikliu.
Specialų 10 žaismingų dalių kūrinį „Palangos orkestro“ edukacinei programai sukūręs patyręs pučiamųjų žanro kompozitorius T. Šileika teigė, jog jam sėdus rašyti muzikos, didysis darbas jau buvo atliktas: „Turiu pripažinti, jog kuriant personažų charakterius didžiausią darbą atliko programos režisierė Aistė. Apibūdindama instrumentus ir tapatindama juos su skirtingais gyviais, ji sugebėjo įžvelgti ne tik geriausias, bet ir kai kurias paslėptas instrumentų savybes. O man beliko lengviausia dalis – jos idėjas paversti muzika. Tiesa, neatlaikiusios mano vaikų kritikos, kelios dalys turėjo būti perrašytos, bet tai nė kiek nesumažino malonumo kurti muziką šiai programai, kuri, viliuosi, patiks ir jos klausytojams”.
Edukacinę programą „Skambantis miškas“ planuojama periodiškai rodyti ir 2022-aisiais.
Daugiau informacijos: www.orkestras.pro, info@orkestras.pro